ערך חדשותי
לערך חדשיתי כמה קריטריונים שהם:
1.זמן ותדירות- ככל שהאירוע מתפרסם בזמן הקרוב ביותר שהוא התרחש כך גדל הסיכוי להתפרסם
2.סף עוצמה- ככל שהאירוע גדול יותר יחסית לאירועים אחרים זה משפיע על הסיכויים שלולהתפרסם
3.בהירות וחד משמעותיות-ככל שמשמעות האירוע ברורה ושלא ניתן לפרש אחרת גוברים הסיכויים שלה להפוך לחדשה
4.משמעותיות תרבותית-ככל השאירועים שמתפרסמים נוגעים לחברה או תרבות שבה העיתון או הכתבה מתפרסמת יועדפו על נשאים שלא רלוונטים
5.התאמה לצפיות הנמען-כדי שחדשה או כתבה "תקלט" היא צריכה להתאים לציפיות הקורא לידע שלו ולרצנו
6. המשכיות-אם לדוגמא אירוע עבר את סף החדשותיות וכבר דווח צריך להמשיך לעקוב אחריו עד שתסתיים הפרשה
7.מבנה והרכב החדשות- המבנה של העיתון או הכתבה באינטרנט באותו היום מכתיבה את הסיכויים שלה להפוך לחדשה
8.הפתעה- ככל לא מתוכנן ושהוא לא חורג מהמקובל הסבירות גבוהה שתהפןך לחדשה
9.קשר למדינות אליטה-ככל שהאירועים קשורים במעצמות גדולות יותר ומשפיעות יותר הם מקבלים עדיפות בסיקור על אירועים שרשורים למדינות קטנות ונידחות
10. קשר לאנשי אליטה- ככל שבאירוע מעורבים אנשים מפורסמים, פוליטיקאים, ידוענים זה הופך לחדשות
11.האנשה והתייחסות לעניינים אישיים ואנושיים- לדוגמא אירוע שנוגע ללב ומרגש יותר תהיה לו עדיפות
12.גורם השליליות- ככל שהאירוע שלילי יותר ותוצאותיו והשלכותיו גדולות יותר כך הוא מדווח יותר
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה